Магія чарівниці-зими (план реалізації STEAM-проекту)

План реалізації STEM-проекту
МАГІЯ ЧАРІВНИЦІ - ЗИМИ
Актуальність проекту. А ви знали, що більшість людей на планеті не уявляють, що таке сніжинки? І нам неймовірно пощастило бачити цих сріблясто-білих красунь, які так неквапно падають на землю, немов кружляють у повільному танку. Швидкість їхнього падіння – близько 1 км/год. Сніжинка на 95 % складається з повітря. Саме тому сніжинки так повільно падають на землю. Те, що сніжинки мають в своїй структурі повітря, пояснює і їх білий колір - світло відбивається від кристалів льоду та повітря і розсіюється. Історія знає випадки, коли сніг випадав також інших кольорів, ніж білий. Чорний снігопад у минулому столітті шокував жителів Швейцарії, а каліфорнійці одного разу побачили взагалі зелений сніг! Хто чи що забарвлює сніг у такі незвичні кольори? Чому сніг скрипить? Чи всі сніжинки однакові за формою та розміром? Та й взагалі, що кажуть вчені  про утворення цих пухнастих красунь? Спробуймо розкрити таємницю магії чарівниці – зими!
Стислий опис: учні 1 класу знайомляться з процесом утворення сніжинок; з’ясовують особливості їх будови; дізнаються про їх форму, розмір та склад; малюють сніжинки,  створюють їх з паперу та моделюють з   цеглинок  LEGO. Першокласники читають та слухають вірші, загадки, казки про сніг, переглядають мультфільми, розучують танок сніжинок. Після цього учасники проекту разом з учителем поринають  в процес утворення сніжинок із застосуванням  розчину борної кислоти (або солі)
Очікувані результати проекту. Виготовлені ялинкові прикраси у вигляді кришталевих сніжинок



Назва проекту
Магія чарівниці-зими
Автор проекту, e-mail
Слівчук Тетяна Іванівна, tanjaslivchuk85@gmail.com
Тип проекту
Міжпредметний, середньотривалий, класний
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки)
Я досліджую світ 1 класвирішує, що вони  хотіли б дослідити; виявляють і формулюють дослідницькі проблеми; вчаться виконувати певні дії, спостерігаючи за природним явищем або експериментуючи з ним; описують  послідовність дій в експерименті / спостереженні;
- добирають найпростіші матеріали та прилади, які можна застосувати; проводять в групі досліди, застосовуючи за потреби найпростіші матеріали та прилади; аналізують та обґрунтовують результати досліджень
T (технології)
Дизайн і технології 1 клас – планують послідовність  технологічних операцій з допомогою дорослих; планують власну діяльність з виготовлення виробу; прогнозують кінцевий результат; демонструють вміння різати папір ножицями по прямій лінії за шаблоном; розміщують елементи вибору на площині; оцінюють та представляють результати діяльності; встановлюють  послідовність із запропонованих дій для виконання роботи у групі; застосовують інформацію з веб-джерела для навчальних потреб
R (читання+письмо)
Українська мова та література 1 клас – сприймають, аналізують та інтерпретують усну інформацію; створюють письмові висловлювання; прогнозують орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями; ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого розуміння; пояснюють зв'язок прочитаного тексту із власним досвідом, навколишнім світом; фантазують на основі прочитаного; обговорює зміст і форму простого медіа тексту, виявляють в ньому очевидні ідеї
E (інжиніринг)
Дизайн і технології 1 клас – розробляють та реалізують алгоритм; задумують конструкцію виробу та конструюють його з елементів конструктору; добирають конструкційні матеріали для виготовлення виробу з готових елементів; пояснюють  вибір моделі, яку вони сконструювали, спираючись на запитання дорослих.
A (мистецтво)
Мистецтво 1 клас – спостерігають за довкіллям, фіксують цікаві, незвичайні явища; експериментують з кольорами, лініями, формами; придумують образи (фантазують) та виражають задумане; складають та розташовують на площині (у просторі) окремі елементи зображень (форм) у просту, зокрема орнаментальну, композицію; аналізують, інтерпретують та оцінюють твори мистецтва; співають вокальні вправи, дитячі пісні (зокрема музичний фольклор) у відповідному настрої, характері, темпі, динаміці
M (математика)
Математика – лічать за правилами лічби об’єкти навколишнього світу; визначають  істотні, спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу; порівнюють і впорядковують об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками; володіють обчислювальними навичками, визначають просторові відношення; здійснюють вимірювання величин; демонструють вміння переміщувати об’єкти в заданих напрямках; конструюють  знайомі площинні та об’ємні фігури з підручного матеріалу (пластиліну, глини, соломки, конструктора); впорядковує,  порівнює, групує дані, застосовуючи прості моделі


Складові STEM-проекту
Предмет, клас, навчальна тема (розділ)
Навчальні цілі
Дослідницькі завдання, орієнтовний термін виконання
S (науки)

Я досліджую світ

·      На основі власного досвіду знаходять підтвердження правдивості відомостей про природу, висловлює свою думку про це
·      Описують, як вода перетворюється на лід / сніг, як тане лід / сніг
·      Проводять (самостійно або в групі) прості досліди
· Спостереження за сніжинками. Досліди «Тепло наших рук», «Чому сніг ліпиться», «Сніг – це вода?» (16.12-18.12)



· Проведення наукового досліду «Кришталева сніжинка»
(20.12)
T (технології)
Дизайн та технології
·   Добирають конструкційні матеріали для виготовлення виробу
·   Задумують та створюють простий дизайн сніжинки (із дроту) для проведення досліду
(19.12)

· Планують послідовність технологічних операцій
· Виготовляють та оздоблюють об’ємну сніжинку (17.12)

·  Запускають програми, відкриває файли та програми на знайомому пристрої
● Створюють зображення сніжинок у програмі Paint (17.12)
R (читання+письмо)
Українська мова та література
● Підтримують й ініціюють діалог на теми, які викликають зацікавлення
· Читають текст «Ой сніжку, білесенький»
(16.12)

·    Розповідають про свої враження від прочитаного (прослуханого) художнього тексту
·    Висловлюють власні думки і почуття з приводу прослуханих / переглянутих простих медіатекстів
·    Вивчають вірш «Веселий сніг», обговорюють його
(16.12)
·    Переглядають мультфільм з передбаченням «Засипле сніг дороги»
(17.12)
E (інжиніринг)
Я досліджую світ
·    добирають конструкційні матеріали для виготовлення виробу з готових елементів
·    моделюють та конструюють виріб з деталей конструктора, користуючись графічним зображенням схем
·    На основі отриманої інформації створюють модель сніжинки із цеглинок LEGO
(18.12)
A (мистецтво)
Мистецтво
·    придумують образи (фантазує) та виражає задумане знайомими засобами художньої виразності
·    сприймають твір мистецтва та висловлюють враження, добираючи із запропонованих слова, співзвучні з власними емоціями
·    виконують елементарні танцювальні рухи під музику; рухаються в ритмі і темпі музики, узгоджують свої рухи з музичним супроводом (співом)
·    Виконують малюнок «Падають сніжинки»
(17.12)
·    Розучують та виконують пісню «Білі сніжинки зими», рухаючись у ритмі та в темпі музики
(16.12-18.12)
Розучують та виконують танок «Сніжинки-пушинки» (20.12)


M (математика)
Математика
·       розв’язують  проблемні ситуації зі свого життя, що містять групи пов’язаних між собою величин
·       Розрізняють геометричні площинні та об’ємні фігури за істотними ознаками
·     Проводять спостереження «Чи всі сніжинки однакові?» (16.12)
·     Проводять математичні обчислення на визначення розмірів і кількості геометричних форм  для досліду (18.12-19.12)
Проектні ризики
Заходи, спрямовані на зменшення їх негативного впливу
Недостатня кількість  часу на уроках
Проведення окремих завдань проекту в позаурочний час, в групі подовженого дня
Обладнання, необхідне для реалізації проекту



Комп’ютер, проектор, екран, принтер; папір, синельний дріт, нитка, скляна банка 0,5 л, бура, олівець, кип’ячена, а краще дистильована вода,  харчовий барвник, ножиці.
Програмне забезпечення, необхідне для реалізації проекту

Програма для створення презентацій  Power Point, для малювання Paint

Веб-ресурси, необхідні для реалізації проекту

Діяльність після виконання проекту

Оздоблення «кришталевими» сніжинками ялиночки у класі; складання колективної казки про магію чарівниці-зими

Немає коментарів:

Дописати коментар