План
реалізації STEM-проекту
Сім
кольорів успіху
Актуальність проекту. Веселка – незвичайне
природне явище. Нам досить часто доводиться спостерігати за нею, дивуватися її
красі. Веселка виникає через те, що сонячне
проміння заломлюється у краплинках води, які залишаються у повітрі після дощу
чи туману.
Давні народи різних
країн світу наділяли веселку надзвичайними властивостями. Скажімо, В Англії, коли бачили
веселку, загадували бажання, бо вірили, що воно збудеться. В Ірландії й тепер переконані, що там, куди показує
веселка, лежить скарб. Але, насправді, дорослі люди розуміють, що
опинитися в такому місці просто неможливо.
А чи може різнобарвна веселка
підказати шлях до успіху допитливим першокласникам? Особливо тоді, коли дослідити її утворення, познайомитися з її кольорами та
ще й створити 3D веселку своїми руками і
розмістити її у себе в класі?
Стислий опис: учні 1 класу вирішують власноруч створити об’ємну веселку
із кольорового паперу. Попередньо учні знайомляться з процесом утворення цього
явища природи; дізнаються про порядок розташування кольорів у веселці,
відтворюючи його за допомогою цеглинок
LEGO. Першокласники опрацьовують вірші та загадки про веселку,
переглядають мультфільм та розучують веселкову пісеньку. Після цього учасники
проекту разом з учителем роблять математичні розрахунки щодо виготовлення
веселки із паперових ланцюжків
Очікувані результати проекту. Виготовлена 3D веселка для оздоблення класної кімнати
Назва проекту
|
Сім кольорів успіху
|
||||
Автор проекту, e-mail
|
Слівчук Тетяна Іванівна, tanjaslivchuk85@gmail.com
|
||||
Тип проекту
|
Міжпредметний, середньотривалий,
класний
|
||||
Складові
STEM-проекту, зміст діяльності учнів
|
|||||
S (науки)
|
Я досліджую світ
1 клас – виявляють і формулюють дослідницькі проблеми; вчаться виконувати
певні дії, спостерігаючи за природним явищем або експериментуючи з ним;
проводять в групі досліди, застосовуючи за потреби найпростіші матеріали та
прилади; аналізують та обґрунтовують результати досліджень
|
||||
T (технології)
|
Дизайн і
технології 1 клас – планують власну діяльність з виготовлення виробу;
прогнозують кінцевий результат; демонструють вміння різати папір ножицями по
прямій лінії за шаблоном; розміщують елементи вибору на площині; оцінюють та
представляють результати діяльності
|
||||
R (читання+письмо)
|
Українська мова та література 1 клас – сприймають, аналізують та
інтерпретують усну інформацію; створюють письмові висловлювання; пояснюють
зв'язок прочитаного тексту із власним досвідом, навколишнім світом;
фантазують на основі прочитаного; обговорює зміст і форму простого медіа
тексту, виявляють в ньому очевидні ідеї
|
||||
E (інжиніринг)
|
Дизайн і
технології 1 клас – розробляють та реалізують алгоритм; задумують конструкцію
виробу та конструюють його з елементів конструктору; добирають конструкційні матеріали
для виготовлення виробу з готових елементів
|
||||
A (мистецтво)
|
Мистецтво 1 клас
– спостерігають за довкіллям, фіксують цікаві, незвичайні явища; експериментують
з кольорами, лініями, формами; придумують образи (фантазують) та виражає
задумане; аналізують, інтерпретують та оцінюють твори мистецтва
|
||||
M (математика)
|
Математика – володіють
обчислювальними навичками, визначають просторові відношення; відтворюють під
час аплікації фактичні результати лічби об’єктів; здійснюють вимірювання
величин; демонструють вміння переміщувати об’єкти в заданих напрямках
|
||||
Складові
STEM-проекту
|
Предмет, клас,
навчальна тема (розділ)
|
Навчальні цілі
|
Дослідницькі
завдання, орієнтовний термін виконання
|
||
S (науки)
|
Я досліджую світ 1 клас
|
·
Формуються первинні уявлення про світло та колір
|
· Спостерігають за явищем веселки
та аналізують його
(15.04-19.04)
|
||
|
· Описують, як відбувається веселка
|
· Проводять дослід «Як утворюється веселка?»
(17.04)
· Виконують практичну
роботу «Створюємо веселку в пляшечці»
(18-04)
|
|||
T (технології)
|
Дизайн та технології 1 клас
|
·
Добирають конструкційні матеріали для виготовлення виробу
|
·
Задумують та створюють простий дизайн веселки
(18.04-19.04)
·
Створюють прості малюнки за допомогою цифрових
пристроїв та програм
(16.04)
|
||
|
· Планують послідовність технологічних
операцій
|
· Виготовляють та оздоблюють
об’ємну веселку (19.04)
|
|||
|
· Виконують технологічні
операції (вирізування, склеювання)
|
|
|||
|
|
|
|||
R
(читання+письмо)
|
Українська мова та
література 1 клас
|
●
|
· Читають текст «Чому буває
веселка?»
(15.04)
|
||
|
·
Розповідають про свої враження від прочитаного (прослуханого)
художнього тексту
·
Записують окремі слова, дотримуючись правил щодо оформлення їх на
письмі
|
·
Слухають твір «Олівці -малівці», обговорюють його
(16.04)
·
Переглядають мультфільм з передбаченням «Кольорові кульки»
(17.04)
|
|||
|
|
|
·
Розучують напам’ять веселкову лічилку та віршики про послідовність
кольорів у веселці
(15.04-19.04)
|
||
E (інжиніринг)
|
Я досліджую світ 1 клас
|
·
Визначають найістотніші властивості об’єктів для побудови моделей
|
·
На основі отриманої інформації створюють модель веселки із цеглинок LEGO
(16.04)
|
||
A (мистецтво)
|
Мистецтво 1 клас
|
·
Придумують образи та виражають їх засобами художньої виразності
·
Імпровізують голосом, на музичних інструментах, створюють варіанти
ритмічного супроводу до пісні
|
·
Створюють колективну живописну композицію «У веселки сім доріг»
(17.04)
·
Розучують та виконують пісню «Веселка», рухаючись у ритмі та в темпі
музики
(15.04-18.04)
|
||
M (математика)
|
Математика 1 клас
|
·
Оперують числами в межах 100 під час розв’язування завдань
·
Розв’язують проблемні ситуації з опорою на прості математичні моделі
·
Розрізняють геометричні площинні та об’ємні фігури за істотними
ознаками
|
·
Проводять математичні обчислення на визначення розмірів і кількості
геометричних форм для склеювання
(18.04-19.04)
|
||
Проектні ризики
|
Заходи,
спрямовані на зменшення їх негативного впливу
|
||||
Недостатня кількість часу на уроках
|
Проведення окремих завдань проекту
в позаурочний час, в групі подовженого дня
|
||||
Обладнання,
необхідне для реалізації проекту
|
|||||
Для демонстрації
матеріалів
Для виготовлення
виробу
|
Комп’ютер, проектор, екран,
принтер
Кольоровий папір
(двосторонній), лінійка, олівець, ножиці, клей
|
||||
Програмне забезпечення,
необхідне для реалізації проекту
|
|||||
|
Програма для створення презентацій Power Point, середовище Scratch
|
||||
|
Веб-ресурси,
необхідні для реалізації проекту
|
||||
|
https://goo.gl/CNSZH8, https://goo.gl/NhkRjp, https://jmil.com.ua/2018-4/coverpic, https://childdevelop.com.ua/practice/344
|
||||
|
|
||||
Діяльність після виконання
проекту
|
|||||
|
Розміщення 3-D веселки у класі; співвіднесення
кольорів веселки із кроками до успіху у навчанні та житті; презентація
проекту батькам, вчителям та учням початкових класів
|
Немає коментарів:
Дописати коментар