Сім кольорів успіху (план реалізації STEAM-проекту)


План реалізації STEM-проекту
Сім кольорів успіху
Актуальність проекту. Веселка – незвичайне природне явище. Нам досить часто доводиться спостерігати за нею, дивуватися її красі. Веселка виникає через те, що сонячне проміння заломлюється у краплинках води, які залишаються у повітрі після дощу чи туману.
Давні народи різних країн світу наділяли веселку надзвичайними властивостями. Скажімо, В Англії, коли бачили веселку, загадували бажання, бо вірили, що воно збудеться. В Ірландії й тепер переконані, що там, куди показує веселка, лежить скарб. Але, насправді, дорослі люди розуміють, що опинитися в такому місці просто неможливо.
А чи може різнобарвна веселка підказати шлях до успіху допитливим першокласникам?  Особливо тоді, коли дослідити  її утворення, познайомитися з її кольорами та ще й  створити 3D веселку своїми руками і розмістити її у себе в класі?
Стислий опис: учні 1 класу вирішують власноруч створити об’ємну веселку із кольорового паперу. Попередньо учні знайомляться з процесом утворення цього явища природи; дізнаються про порядок розташування кольорів у веселці, відтворюючи його за допомогою цеглинок  LEGO. Першокласники опрацьовують вірші та загадки про веселку, переглядають мультфільм та розучують веселкову пісеньку. Після цього учасники проекту разом з учителем роблять математичні розрахунки щодо виготовлення веселки із паперових ланцюжків
Очікувані результати проекту. Виготовлена 3D веселка для оздоблення класної кімнати
Назва проекту
Сім кольорів успіху
Автор проекту, e-mail
Слівчук Тетяна Іванівна, tanjaslivchuk85@gmail.com
Тип проекту
Міжпредметний, середньотривалий, класний
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (науки)
Я досліджую світ 1 клас – виявляють і формулюють дослідницькі проблеми; вчаться виконувати певні дії, спостерігаючи за природним явищем або експериментуючи з ним; проводять в групі досліди, застосовуючи за потреби найпростіші матеріали та прилади; аналізують та обґрунтовують результати досліджень
T (технології)
Дизайн і технології 1 клас – планують власну діяльність з виготовлення виробу; прогнозують кінцевий результат; демонструють вміння різати папір ножицями по прямій лінії за шаблоном; розміщують елементи вибору на площині; оцінюють та представляють результати діяльності
R (читання+письмо)
Українська мова та література 1 клас – сприймають, аналізують та інтерпретують усну інформацію; створюють письмові висловлювання; пояснюють зв'язок прочитаного тексту із власним досвідом, навколишнім світом; фантазують на основі прочитаного; обговорює зміст і форму простого медіа тексту, виявляють в ньому очевидні ідеї
E (інжиніринг)
Дизайн і технології 1 клас – розробляють та реалізують алгоритм; задумують конструкцію виробу та конструюють його з елементів конструктору; добирають конструкційні матеріали для виготовлення виробу з готових елементів
A (мистецтво)
Мистецтво 1 клас – спостерігають за довкіллям, фіксують цікаві, незвичайні явища; експериментують з кольорами, лініями, формами; придумують образи (фантазують) та виражає задумане; аналізують, інтерпретують та оцінюють твори мистецтва
M (математика)
Математика – володіють обчислювальними навичками, визначають просторові відношення; відтворюють під час аплікації фактичні результати лічби об’єктів; здійснюють вимірювання величин; демонструють вміння переміщувати об’єкти в заданих напрямках
Складові STEM-проекту
Предмет, клас, навчальна тема (розділ)
Навчальні цілі
Дослідницькі завдання, орієнтовний термін виконання
S (науки)

Я досліджую світ 1 клас
·      Формуються первинні уявлення про світло та колір
· Спостерігають за явищем веселки та аналізують його
(15.04-19.04)

·      Описують, як відбувається веселка
· Проводять дослід «Як утворюється веселка?»
(17.04)
·  Виконують практичну роботу «Створюємо веселку в пляшечці»
(18-04)
T (технології)
Дизайн та технології 1 клас
·   Добирають конструкційні матеріали для виготовлення виробу
·   Задумують та створюють простий дизайн веселки
(18.04-19.04)
·    Створюють прості малюнки за допомогою цифрових пристроїв та програм
(16.04)


· Планують послідовність технологічних операцій
· Виготовляють та оздоблюють об’ємну веселку (19.04)

· Виконують технологічні операції (вирізування, склеювання)





R (читання+письмо)
Українська мова та література 1 клас

 
 Підтримують й ініціюють діалог на теми, які викликають зацікавлення
· Читають текст «Чому буває веселка?»
(15.04)

·    Розповідають про свої враження від прочитаного (прослуханого) художнього тексту
·    Записують окремі слова, дотримуючись правил щодо оформлення їх на письмі
·    Слухають твір «Олівці -малівці», обговорюють його
(16.04)
·    Переглядають мультфільм з передбаченням «Кольорові кульки»
(17.04)



·    Розучують напам’ять веселкову лічилку та віршики про послідовність кольорів у веселці
(15.04-19.04)
E (інжиніринг)
Я досліджую світ 1 клас
·    Визначають найістотніші властивості об’єктів для побудови моделей
·    На основі отриманої інформації створюють модель веселки із цеглинок LEGO
(16.04)
A (мистецтво)
Мистецтво 1 клас
·    Придумують образи та виражають їх засобами художньої виразності
·    Імпровізують голосом, на музичних інструментах, створюють варіанти ритмічного супроводу до пісні
·    Створюють колективну живописну композицію «У веселки сім доріг»
(17.04)
·    Розучують та виконують пісню «Веселка», рухаючись у ритмі та в темпі музики
(15.04-18.04)

M (математика)
Математика 1 клас
·       Оперують числами в межах 100 під час розв’язування завдань
·       Розв’язують проблемні ситуації з опорою на прості математичні моделі
·       Розрізняють геометричні площинні та об’ємні фігури за істотними ознаками
·     Проводять математичні обчислення на визначення розмірів і кількості геометричних форм  для склеювання
(18.04-19.04)
Проектні ризики
Заходи, спрямовані на зменшення їх негативного впливу
Недостатня кількість  часу на уроках
Проведення окремих завдань проекту в позаурочний час, в групі подовженого дня
Обладнання, необхідне для реалізації проекту
Для демонстрації матеріалів
Для виготовлення виробу
Комп’ютер, проектор, екран, принтер

Кольоровий папір (двосторонній), лінійка, олівець, ножиці, клей
Програмне забезпечення, необхідне для реалізації проекту

Програма для створення презентацій  Power Point, середовище Scratch

Веб-ресурси, необхідні для реалізації проекту




Діяльність після виконання проекту

Розміщення 3-D веселки у класі; співвіднесення кольорів веселки із кроками до успіху у навчанні та житті; презентація проекту батькам, вчителям та учням початкових класів


 

Немає коментарів:

Дописати коментар